ماچار

مــــاچــــار

چهار گوشه تصویر

  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. خدمات ما
  4. /
  5. الگوریتم پلتفرم ها
الگوریتمیک

الگوریتم پلتفرم ها

منظور از الگوریتم شبکه های اجتماعی الگوریتم های فید هستند که تصمیم می گیرند کدام پست ها در تایم لاین مخاطبان ظاهر شوند.در دهه گذشته افراد زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی صرف تعامل با دوستان و به اشتراک گذاری اطلاعات,افکار,اخبار و…می کنند. توجه داشته باشید که شبکه های اجتماعی بخش مهمی از زندگی روزمره ما را تشکیل می دهند.با بهره برداری از توسعه شبکه های اجتماعی ,یافتن افراد تاثیر گذار در یک شبکه های اجتماعی کاربرد های عملی زیادی در بازاریابی,سیاست و حتی کنترل بیماری ها دارد. الگوریتم های فید از یادگیری ماشین برای پیش بینی پست های مورد علاقه ی کاربران و نمایش آنها روی صفحه شان استفاده می کنند. اغلب پلتفرم های شبکه ی اجتماعی به ویژه اینستگرام امکان انتخاب فید الگوریتمی و فید تاریخی را به کاربران می دهند. هر شبکه اجتماعی با توجه به معیارهای خود روشی خاص را در پیش گرفته است اما در نهایت همه به دنبال افزایش کیفیت محتوای تولید شده و افزایش میزان تعامل و رضایت مخطبان هستند.

الگوریتم اینستگرام

اغلب شنیده اید که الگوریتم اینستگرام به یک مفهوم واحد اشاره دارد اما در واقع چندین الگوریتم روی فعالیت کاربران در این پلتفرم اثر می گذارند در واقع اینستگرام در توصیف این مفهوم می گوید الگوریتم ها دسته بندی کننده ها و فرایند های مختلف که هر کدام اهداف خاص خود را دارند ما می خواهیم از وقت افراد به بهترین شکل استفاده کنیم و اعتقاد داریم که بهترین روش برای آن استفاده از فناوری برای شخصی سازی تجربه هر فرد است. به عبارت دیگر الگوریتم های اینستگرام یک هدف دارد: با ارائه محتوایی که مرتبط با نیاز شما و علاقتان است کاری کنند که مدت زمان بیشتری را در این رسانه اجتماعی موفق باشید می توانید برای تولید محتوا در اینستگرام از این الگوریتم به نفع خود استفاده کنید. همان طور که اشاره کردیم چندین الگوریتم نقش دارند و هر کدام برای بخش متفاوتی از این اپیلیکیشن هستند که می تواند پست های فید یا ریلز باشد. کسب و کار ها گاهی مواقع در فرایند ایده گرفتن از رقبای خود به دانلود محتوا ها از اینستگرام می پردازند اخیرا نیز دکمه دانلود ار اینستگرام به ویژگی های پست ها در اینستگرام اضافه شده است و کاربران به راحتی می توانند ویدیو های اینستگرامی را دانلود کنند همین ویژگی هم نوعی تعامل به حساب آمده و اعتبار پست شما را بیشتر می کند. هر کدام از الگوریتم های اینستگرام محتوا را بر اساس عامل های مختلف رتبه بندی می کنند:

الگوریتم فید

مجموعه فعالیت های شما در فید از جمله لایک ها,کامنت ها,به اشتراک گذاری ها و ذخیره کردن ها و اطلاعات مربوط به پست و شخصی که آن را منتشر کرده است.

الگوریتم استوری ها

استوری هایی که در گذشته مشاهده کرده اید یا با آن ها تعامل داشته اید.

الگوریتم ریلز

فعالیت شما در ریلز و اطلاعات مربوط به ریلز و شخصی که آن را منتشر کرده است

الگوریتم صفحه اکسپلور

فعالیت شما در اکسپلور و اطلاعات مربوط به پست و شخصی که آن را منتشر کرده است.

الگوریتم یوتیوب

الگوریتم سیستمی پیشرفته مبنی بر هوش مصنوعی است که ویدیو های تولید کنندگان محتوا را رتبه بندی می کند و بهترین ویدیو را به کاربران پیشنهاد می دهد به زبان ساده تر الگوریتم یوتیوب یک سیستم پیشنهاددهی یا یک سیستم توصیه گر است. الگوریتم یوتیوب پارامتر های مختلفی را برای رتبه بندی و پیشنهاد ویدیوها به کاربران به کار می گیرد از مهم ترین این پارامتر ها می توان به تاریخچه ویدیو های مشاهده شده توسط کاربر عبارت های جستجو شده توسط او تعاملات کاربر با ویدیو های مختلف و محتوای موجود در ویدیو ها اشاره کرد. الگوریتم یوتیوب پارامتر های مختلفی را برای رتبه بندی ویدیو ها و پیشنهاددهی آن ها به کاربران در نظر می گیرد از اصلی ترین پارامتر های موثر بر این الگوریتم می توان به مرتبط بودن ویدیو تعامل بازدیدکنندگان کیفیت ویدیو و اعتبار کانال اشاره کرد این پارامتر ها در سمت تولیدکنندگان محتوا مورد توجه قرار می گیرد در سمت بازدیدکنندگان تاریخچه ویدیو های تماشا شده عبارت های جستجوشده,کانال های دنبال شده نوع دستگاه و موقعیت جغرافیایی کاربران در نظر گرفته می شوند.

الگوریتم فیسبوک

فیسبوک با حدود یک میلیارد کاربر فعال به صورت سالانه 30درصد از بازار تبلیغات دیجیتال را تشکیل می دهد.الگوریتم تبلیغات دیجیتال را تشکیل می دهد الگوریتم تبلیغات فیسبوک برنامه ای برای درک رفتار کاربران است به لطف این الگوریتم فیسبوک می تواند رفتار های خرید کاربران را تحلیل کند می توان شرکت ها را به سمت مخاطبینی هدایت کند که می توانند خدمات خود را به آن ها بفروشند فیسبوک با این الگوریتم بر اساس لایک ها و اشتراک گذاری ها تعیین می کند که کدام تبلیغ را به کدام کاربر نشان بدهد به این شکل دسترسی به کاربرانی که به خدمات و کالای خاصی نیاز دارند و یا به آن ها مربوط می شوند برای شرکت ها بسیار آسان تر خواهد بود. به طور کلی فیسبوک در سیستم الگوریتم از منطق شمارش حرکات استفاده می کند درست مانند کاری که در تبلیغات انجام می شود فرضیه های گوناگونی در ارتباط با اقدامات و اهداف تبلیغات ارائه شده است فیسبوک هم مزایای فراوانی را به تبلیغ کنندگان ارائه می دهد.

الگوریتم تیک تاک

عملکرد تیک تاک با توجه به سیستم پیشنهادی است این سیستم پیشنهادی متناسب با سلیقه کاربران نسبت به محتوا نمایش داده می شود. البته پیشنهادات و توصیه ها برای سیستم با توجه به فاکتور های متفاوت نمایش داده می شود. با توجه به تعاملات افراد محتوای قبلی مانند پست لایک شده همگی با فیلم های اشتراک گذاری شده و محتوا ایجاد می شود البته اطلاعات موجود برای فیلم شامل جزئیاتی مانند هشتگ و زیرنویس در فرایند معرفی و پیشنهاد برای سیستم هوشمند بسیار موثر است. و برای کلام آخر هر کدام از شبکه های اجتماعی متفاوت با توجه به معیار های انتشار محتوا برای کاربران به نمایش در می آید اما آنچه مورد اهمیت برای تمام شبکه های اجتماعی است راهکارهایی برای راحتی کاربران و به روز رسانی الگوریتم های موجود و برطرف سازی نیاز کاربران است الببته صاحبان کسب و کار با دانش خود می توانند میزان عملکرد هر کدام از شبکه های اجتماعی را تشخیص دهند.
مشاوره و درخواست همکاری

اگر نیاز به راهنمایی و سفارش هر یک از خدمات ماچار دارید، میتوانید توسط راه های ارتباطی زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تلفن تماس :

۰۹۱۲۵۸۶۰۶۵۳

ایمیل :

شبکه های اجتماعی :

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *